نوشتار حاضر، میکوشد بهاین سوال جواب دهد که: «بایسته های مدیر از دید مسجد النبی کوهسنگی مشهد امام رضا (ع) کدامند؟» از این رو در بالا بعد از مضمون شناسی، موقعیت و ویژگیهای مناسب یک مدیریت چیره را از نگرش امام رضا (ع) ذکر میدارد
پیشگفتار: معنی شناسی
در تعریفوتمجید اصطلاحی رئیس، اختلاف نظرهای بخش اعظمی وجود دارااست و هر کارشناسی آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد که دراین حرفه کتابی نوشته، تمجید خاصی را ارائه داده میباشد؛ ولی می اقتدار اعلامکرد وجه اشتراک کلیه تعاریف مدیر «هنر یا این که دانش اداره یک تیم جهت نیل به هدف ها سازمانی» میباشد. همینطور در تعریفوتمجید اصطلاح مدیر اسلامی؛ نظرهای گوناگونی وجود داراست که در عده بندی تمجید عامّ رئیس در سیستم اسلامی بایستی خاطرنشان کرد: «مدیر، دانش، هنر و رشته گزینش غرض، تهیه و تنظیم وسایل و تعیین اشخاص لازم برای نیل به آن مقصود در چهارچوب دور و اطراف قسط آمیز توحیدی در یک ارگان یا این که سازمان میباشد.»[1]
وجه تمایز رئیس اسلامی با مدیر در بقیه مکاتب
1- رئیس اسلامی، مدیریتی مطابقت بر اصول و مبانی مدرسه اسلام میباشد.
2- رئیس اسلامی متکی بر دو محور و اصل «بزرگ و ساخت» میباشد. در نظام مطابق مدرسه اسلام، رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد ساختوساز تا وقتی قیمت دارااست که در سرویس بزرگ آدم باشد البته در مکاتب علمی (کلاسیک و نئوکلاسیک و... ) مدیر صرفا مطابق ساخت و ارتقاء آن میباشد و در صورتی توسعه فکری و تقویت روحیه نیز در شغل باشد در جهت حصول مهارت و اقتدار برای ارتقاء ساخت میباشد خیر در جهت جنبش به سوی کمالات معنوی. شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد نوع دیدگاه در رئیس اسلامی بر این شالوده میباشد که در شرایطیکه در اسلام بهایی به جهان و نعمات الهی و ارتقا آن ها داده میگردد، چهت نیل به آخرت میباشد؛ چنان که در داستان میباشد: الدُّنیاَ مزْرَعةُ الآخِرَةِ[2]؛ جهان گشت گاه آخرت میباشد. و در قرآن آمده میباشد: وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوَانُ لَوْ کَانُوا یعْلَمُونَ (عنکبوت: 64 ) به باور معاش حقیقی و واقعی [در] آخرت میباشد، درصورتی که مطلع باشند.
3- قیمت هایی که مدیر اسلامی بر مبنای آن ها تمجید می گردد، حقیقی و واقعی میباشد و با تغییر و تحول مجال و جای و حالت فراموش نمیشود بلکه روشهای مدیریتی، با وفاداری به آن ارزشها، با وضعیت نو تطبیق پیدا می نماید. و هر فرصت و مکانی و به دیگر تعبیروتفسیر، لایتغیر میباشد.
نوشتار حاضر، میکوشد بهاین سوال جواب دهد که: «بایسته های مدیر از دید مسجد النبی کوهسنگی مشهد امام رضا (ع) کدامند؟» از این رو در بالا بعد از مضمون شناسی، موقعیت و ویژگیهای مناسب یک مدیریت چیره را از نگرش امام رضا (ع) ذکر میدارد
پیشگفتار: معنی شناسی
در تعریفوتمجید اصطلاحی رئیس، اختلاف نظرهای بخش اعظمی وجود دارااست و هر کارشناسی آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد که دراین حرفه کتابی نوشته، تمجید خاصی را ارائه داده میباشد؛ ولی می اقتدار اعلامکرد وجه اشتراک کلیه تعاریف مدیر «هنر یا این که دانش اداره یک تیم جهت نیل به هدف ها سازمانی» میباشد. همینطور در تعریفوتمجید اصطلاح مدیر اسلامی؛ نظرهای گوناگونی وجود داراست که در عده بندی تمجید عامّ رئیس در سیستم اسلامی بایستی خاطرنشان کرد: «مدیر، دانش، هنر و رشته گزینش غرض، تهیه و تنظیم وسایل و تعیین اشخاص لازم برای نیل به آن مقصود در چهارچوب دور و اطراف قسط آمیز توحیدی در یک ارگان یا این که سازمان میباشد.»[1]
وجه تمایز رئیس اسلامی با مدیر در بقیه مکاتب
1- رئیس اسلامی، مدیریتی مطابقت بر اصول و مبانی مدرسه اسلام میباشد.
2- رئیس اسلامی متکی بر دو محور و اصل «بزرگ و ساخت» میباشد. در نظام مطابق مدرسه اسلام، رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد ساختوساز تا وقتی قیمت دارااست که در سرویس بزرگ آدم باشد البته در مکاتب علمی (کلاسیک و نئوکلاسیک و... ) مدیر صرفا مطابق ساخت و ارتقاء آن میباشد و در صورتی توسعه فکری و تقویت روحیه نیز در شغل باشد در جهت حصول مهارت و اقتدار برای ارتقاء ساخت میباشد خیر در جهت جنبش به سوی کمالات معنوی. شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد نوع دیدگاه در رئیس اسلامی بر این شالوده میباشد که در شرایطیکه در اسلام بهایی به جهان و نعمات الهی و ارتقا آن ها داده میگردد، چهت نیل به آخرت میباشد؛ چنان که در داستان میباشد: الدُّنیاَ مزْرَعةُ الآخِرَةِ[2]؛ جهان گشت گاه آخرت میباشد. و در قرآن آمده میباشد: وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوَانُ لَوْ کَانُوا یعْلَمُونَ (عنکبوت: 64 ) به باور معاش حقیقی و واقعی [در] آخرت میباشد، درصورتی که مطلع باشند.
3- قیمت هایی که مدیر اسلامی بر مبنای آن ها تمجید می گردد، حقیقی و واقعی میباشد و با تغییر و تحول مجال و جای و حالت فراموش نمیشود بلکه روشهای مدیریتی، با وفاداری به آن ارزشها، با وضعیت نو تطبیق پیدا می نماید. و هر فرصت و مکانی و به دیگر تعبیروتفسیر، لایتغیر میباشد.