loading...

مرجع مسجد النبی کوهسنگی مشهد

بازدید : 14
يکشنبه 6 آذر 1401 زمان : 16:00


از این جهت گیری دین، که جهت گیری پدیده های بیرونی است و به پدیده های درونی اشاره می کند، آشکار می شود که جنبه دین که جوهره آن است، درجه ای از وحدت ذاتی است که فقط همه حلقه های ماوراء طبیعی در آن وجود دارند. اضافات و کمالاتی که فاقد آن هستند.
«بدان که شریعت و طریقت و حق ولو به حق یکی است، ولی حق بالاتر از طریقت است و طریقت مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بالاتر از شریعت و همینطور. انسان زیرا شرع در مرتبه اول، طریقت در مرتبه وسط و حقیقت در مرتبه آخر است. همان گونه که ابتدا به وسط کامل می شود، وسط نیز در پایان کامل می شود.» (املی، 1362: 31).
درست است، اگرچه توحید وجودی (انکار وجودهای کثیر) باطن و لب توحید الهی (انکار کثرت خدایان) است، اما این لایه و تظاهر هرگز قابل کنار گذاشتن و نابودی نیست. آنها مدعی هستند که توحید بیرونی باید با توحید درونی همزیستی داشته باشد و همیشه از راه میانه صحبت می کنند (آملی، 1368 الف: 89-88) و این توحید میانه را توحید و گرایش حقیقی می دانند. شمال فقط به سمت یکی از دو موحد، یمین و غلو می خوانند. (همان: 99-100)
پس این راز کسی است که نه تنها چشم چپ و نه تنها چشم راست، بلکه هر دو چشمش باز است و در عین حال به وحدت معنا وفادار می ماند. به گونه ای که کثرت نه آن را از آگاهی به وحدت باز دارد و نه از بین بردن آن در وحدت، تنوع را از بین می برد. (املی، 1368 الف: 75-74)
«تنها چیزی که در هستی وجود دارد گواهی می دهد به وجود حق، حق تعالی، به طور کامل، تبدیل شده، تام آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و تمام، و در عین حال آنها را به گونه ای ترکیب می کند که بیننده پنهان نمی کند. یکی با دیگری، زیرا اگر به یکی از آنها بچسبید، آن را از دیگری می پوشاند و از دایره یک موجود خارج می شود». (هامان: 113)
پس باید این سه مظهر را به گونه ای فهمید که با یکدیگر منافات نداشته باشند، بلکه شرع و طریقت حق را تأیید و حق را ثابت کنند. توحید الهی شرع، توحید وجودی حقیقی است و اصل توحید الهی منطبق بر عالم ماده و ملک، خود توحید وجودی است. زیرا با انحلال عالم ملک، شرع نیز به ظاهر روی رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد می‌آورد، اما احکام حق همیشه ثابت است و توحید در هستی زایل نمی‌شود


از این جهت گیری دین، که جهت گیری پدیده های بیرونی است و به پدیده های درونی اشاره می کند، آشکار می شود که جنبه دین که جوهره آن است، درجه ای از وحدت ذاتی است که فقط همه حلقه های ماوراء طبیعی در آن وجود دارند. اضافات و کمالاتی که فاقد آن هستند.
«بدان که شریعت و طریقت و حق ولو به حق یکی است، ولی حق بالاتر از طریقت است و طریقت مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بالاتر از شریعت و همینطور. انسان زیرا شرع در مرتبه اول، طریقت در مرتبه وسط و حقیقت در مرتبه آخر است. همان گونه که ابتدا به وسط کامل می شود، وسط نیز در پایان کامل می شود.» (املی، 1362: 31).
درست است، اگرچه توحید وجودی (انکار وجودهای کثیر) باطن و لب توحید الهی (انکار کثرت خدایان) است، اما این لایه و تظاهر هرگز قابل کنار گذاشتن و نابودی نیست. آنها مدعی هستند که توحید بیرونی باید با توحید درونی همزیستی داشته باشد و همیشه از راه میانه صحبت می کنند (آملی، 1368 الف: 89-88) و این توحید میانه را توحید و گرایش حقیقی می دانند. شمال فقط به سمت یکی از دو موحد، یمین و غلو می خوانند. (همان: 99-100)
پس این راز کسی است که نه تنها چشم چپ و نه تنها چشم راست، بلکه هر دو چشمش باز است و در عین حال به وحدت معنا وفادار می ماند. به گونه ای که کثرت نه آن را از آگاهی به وحدت باز دارد و نه از بین بردن آن در وحدت، تنوع را از بین می برد. (املی، 1368 الف: 75-74)
«تنها چیزی که در هستی وجود دارد گواهی می دهد به وجود حق، حق تعالی، به طور کامل، تبدیل شده، تام آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و تمام، و در عین حال آنها را به گونه ای ترکیب می کند که بیننده پنهان نمی کند. یکی با دیگری، زیرا اگر به یکی از آنها بچسبید، آن را از دیگری می پوشاند و از دایره یک موجود خارج می شود». (هامان: 113)
پس باید این سه مظهر را به گونه ای فهمید که با یکدیگر منافات نداشته باشند، بلکه شرع و طریقت حق را تأیید و حق را ثابت کنند. توحید الهی شرع، توحید وجودی حقیقی است و اصل توحید الهی منطبق بر عالم ماده و ملک، خود توحید وجودی است. زیرا با انحلال عالم ملک، شرع نیز به ظاهر روی رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد می‌آورد، اما احکام حق همیشه ثابت است و توحید در هستی زایل نمی‌شود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 70
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 46
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 280
  • بازدید سال : 14098
  • بازدید کلی : 15505
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی