loading...

مرجع مسجد النبی کوهسنگی مشهد

بازدید : 10
پنجشنبه 24 آذر 1401 زمان : 12:17

آیت الله مکارم شیرازی در ج17در تعبیر مثال که 460 برگه است و ج2 که 678 برگه میباشد خلال نزاع بر دیده و رخنه‌ عفاف در زمینه‌ی فلسفه عفاف مطالبی را به دربین آورده اینکه احکامی که برای رعایت عفاف برای زنان آمده به نحو احسن آن را رعایت نمایند و در فلسفه عفاف و حجاب اشاره گردیده به اینکه چنانچه در جامعه تا راز حد یک عروسک یا این که یک کالای بی قیمت سقوط بکند و بها های والای انسانی وی به تک تکّی به دست آلزامیر ودیعه میشود و صرفا افتخار وی، جوانی و زیبایی و خویش نماییش میشود. طبرسی مسجد النبی کوهسنگی مشهد در تعبیروتفسیر مجمع البیان در تحت آیه‌ها 30 و 31 سوره مبارکه نور و روشنایی به پدیده برهنگی و دیده چرانی و زینت های آشکار ونهان اشاره نموده است. طبرسی در تعبیر مجمع البیان ج 20 که 500 شیت است راجع به پدیده برهنگی و دیده چرانی و زینت های آشکار و نهان مباحثی به در بین آورده در قرآن شریف هر کجا به پاکدامنی و عصمت و طهارت ورزیدن توصیه گردیده مراد پاکدامنی و غربت گزیدن از فحشا میباشد البته صرفا در‌این آیه شریفه میباشد که خواسته پوشیدن اعضاوجوارح و اندام های جنسی میباشد امام راستگو (ع) فرمود این‌راه برای آئین و دنیای آن ها سودمندتر و خوب و برای تمیز ماندن از اتهامات متعدد موثرتر و به پروا نزدیکتر میباشد و نیز به زنان مورد نیاز دانسته میباشد اینکه رمز و گردن و سینه و دست دیگر منزلت های زینت و زیور خود جز آنکه طبیعتا آشکار میباشد برای مردان بیگانه بدیهی نسازند. با این ذکر آیه شریفه به پوشیده داشتن مفاد مذکور یا این که مقام هایی که زر و زیورها درآنجاها جای‌دارد پیشنهاد شد‌ه‌است خیر بر زر و زیور، به این دلیل‌که به خویش زر و زیور در شرایطی‌که در راز و گردن و دیگر مقام های خویش نباشد میشود نگاه کرد.

شهید مطهری در کتاب مسأله عفاف و حجاب که 264صفحه میباشد به تاریخچه، انگیزه و فلسفه عفاف و حجاب و...اشاره نموده است. در خصوص تاریخچه عفاف و حجاب پیش از اسلام، در بعضا ملل عفاف بوده البته توسط اسلام در عرب پیدا گردیده است. علّت های مختلفی از لحاظ فلسفی، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی و دیوانه در آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد امر پیدایش عفاف و حجاب بیان کرده‌اند .

ولی در رده مقایسه عفاف در ادیان سامی(اسلام-یهود-مسیحیت) ،کتاب مستقلی نوشته نشده میباشد .

صرفا یک آیتم نقطه پایان طومار حوزوی درسطح دو و یک آیتم نقطه پايان طومار دانشگاهی فوق لیسانس عبارتند از:

1 - عفاف از بینش یهود، مسیحیت و اسلام . / شیری، صغری (سطح 2) . پناه: 1379

2 - عفاف و حجاب از طریقه زرتشت، یهود، مسیحیت واسلام./محمدی شناخت،علی-کالج قم حمایت:1373(این نقطه پایان طومار به طور کتاب منتشر گردیده است. منتشر کننده: قم نورگستر؛ تاریخ چاپ :1380)

واژه و کلمه عفاف و حجاب هم در معنای پوشش و هم به معنای پرده و حائل میباشد که اما چیره به کار گیری رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد این لفظ به معنی دوم بوده میباشد. هم اینگونه از گفتار اهل لغت می اقتدار فیض گرفت که در لهجه عرب، عفاف به پوششی گفته می‌گردد که بازدارنده از دیدن شیئی پوشانده گردیده میگردد. برحسب اصل لغت هر پوشش عفاف و حجاب وجود ندارد؛ آن پوشش عفاف و حجاب نامیده میگردد که از روش پشت پرده واقع شدن شکل گیرد. این کلمه در قرآن و حدیث نیز با مداقه به همین معنای لغوی به شغل رفته و معنای خاصی پیدا نکرده میباشد. در سود زهد وخودنگهداری در حالتی‌که در قلمرو شهوات و مراد های نفسانی باشد «عفّت» نامیده میشود. و عفّت؛ یعنی بوجود وارد شدن موقعیت نفسانی که بوسیله ی آن خواهش ها و تمایلات شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد به در اختیار گرفتن فرد در آید به نحوی که بشر به سوی حرام رغبت پیدا نکند.

آیت الله مکارم شیرازی در ج17در تعبیر مثال که 460 برگه است و ج2 که 678 برگه میباشد خلال نزاع بر دیده و رخنه‌ عفاف در زمینه‌ی فلسفه عفاف مطالبی را به دربین آورده اینکه احکامی که برای رعایت عفاف برای زنان آمده به نحو احسن آن را رعایت نمایند و در فلسفه عفاف و حجاب اشاره گردیده به اینکه چنانچه در جامعه تا راز حد یک عروسک یا این که یک کالای بی قیمت سقوط بکند و بها های والای انسانی وی به تک تکّی به دست آلزامیر ودیعه میشود و صرفا افتخار وی، جوانی و زیبایی و خویش نماییش میشود. طبرسی مسجد النبی کوهسنگی مشهد در تعبیروتفسیر مجمع البیان در تحت آیه‌ها 30 و 31 سوره مبارکه نور و روشنایی به پدیده برهنگی و دیده چرانی و زینت های آشکار ونهان اشاره نموده است. طبرسی در تعبیر مجمع البیان ج 20 که 500 شیت است راجع به پدیده برهنگی و دیده چرانی و زینت های آشکار و نهان مباحثی به در بین آورده در قرآن شریف هر کجا به پاکدامنی و عصمت و طهارت ورزیدن توصیه گردیده مراد پاکدامنی و غربت گزیدن از فحشا میباشد البته صرفا در‌این آیه شریفه میباشد که خواسته پوشیدن اعضاوجوارح و اندام های جنسی میباشد امام راستگو (ع) فرمود این‌راه برای آئین و دنیای آن ها سودمندتر و خوب و برای تمیز ماندن از اتهامات متعدد موثرتر و به پروا نزدیکتر میباشد و نیز به زنان مورد نیاز دانسته میباشد اینکه رمز و گردن و سینه و دست دیگر منزلت های زینت و زیور خود جز آنکه طبیعتا آشکار میباشد برای مردان بیگانه بدیهی نسازند. با این ذکر آیه شریفه به پوشیده داشتن مفاد مذکور یا این که مقام هایی که زر و زیورها درآنجاها جای‌دارد پیشنهاد شد‌ه‌است خیر بر زر و زیور، به این دلیل‌که به خویش زر و زیور در شرایطی‌که در راز و گردن و دیگر مقام های خویش نباشد میشود نگاه کرد.

شهید مطهری در کتاب مسأله عفاف و حجاب که 264صفحه میباشد به تاریخچه، انگیزه و فلسفه عفاف و حجاب و...اشاره نموده است. در خصوص تاریخچه عفاف و حجاب پیش از اسلام، در بعضا ملل عفاف بوده البته توسط اسلام در عرب پیدا گردیده است. علّت های مختلفی از لحاظ فلسفی، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی و دیوانه در آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد امر پیدایش عفاف و حجاب بیان کرده‌اند .

ولی در رده مقایسه عفاف در ادیان سامی(اسلام-یهود-مسیحیت) ،کتاب مستقلی نوشته نشده میباشد .

صرفا یک آیتم نقطه پایان طومار حوزوی درسطح دو و یک آیتم نقطه پايان طومار دانشگاهی فوق لیسانس عبارتند از:

1 - عفاف از بینش یهود، مسیحیت و اسلام . / شیری، صغری (سطح 2) . پناه: 1379

2 - عفاف و حجاب از طریقه زرتشت، یهود، مسیحیت واسلام./محمدی شناخت،علی-کالج قم حمایت:1373(این نقطه پایان طومار به طور کتاب منتشر گردیده است. منتشر کننده: قم نورگستر؛ تاریخ چاپ :1380)

واژه و کلمه عفاف و حجاب هم در معنای پوشش و هم به معنای پرده و حائل میباشد که اما چیره به کار گیری رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد این لفظ به معنی دوم بوده میباشد. هم اینگونه از گفتار اهل لغت می اقتدار فیض گرفت که در لهجه عرب، عفاف به پوششی گفته می‌گردد که بازدارنده از دیدن شیئی پوشانده گردیده میگردد. برحسب اصل لغت هر پوشش عفاف و حجاب وجود ندارد؛ آن پوشش عفاف و حجاب نامیده میگردد که از روش پشت پرده واقع شدن شکل گیرد. این کلمه در قرآن و حدیث نیز با مداقه به همین معنای لغوی به شغل رفته و معنای خاصی پیدا نکرده میباشد. در سود زهد وخودنگهداری در حالتی‌که در قلمرو شهوات و مراد های نفسانی باشد «عفّت» نامیده میشود. و عفّت؛ یعنی بوجود وارد شدن موقعیت نفسانی که بوسیله ی آن خواهش ها و تمایلات شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد به در اختیار گرفتن فرد در آید به نحوی که بشر به سوی حرام رغبت پیدا نکند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 177
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 118
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 46
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 328
  • بازدید سال : 14146
  • بازدید کلی : 15553
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی